w związku z obowiązującym stanem epidemii do 10 kwietnia 2020 r. ZUS jest dostępny:

  1. przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS - bez wychodzenia z domu.
    Zachęcamy do zakładania profili na PUE ZUS i do korzystania z naszych usług elektronicznych.

Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

  1. telefonicznie – bez wychodzenia z domu

Do Państwa dyspozycji są:

  • ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
  • specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:
    • nr telefonu 22 290 87 01 
      • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
      • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
    • nr telefonu 22 290 87 02;  nr telefonu 22 290 87 03
      • obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
  1. we wszystkich placówkach ZUS ale w wyodrębnionych strefach, w których mogą Państwo mogli samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.

Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.

źródło: www.zus.pl

EEN-NET-PL.jpgLogo-Krakow_H_rgb.jpgb-in-malopolska.pnglogo_cam.jpgparp.png