Krajowa Izba Gospodarcza podkreśla konieczność – wszędzie tam, gdzie pomoc wymaga interakcji między biznesem i administracją – maksymalnego uproszczenia. Wygeneruje to oszczędności czasu i środków, zarówno po stronie biznesu, jak i administracji. Konieczny jest też bieżący monitoring zatorów administracyjnych i szybkie doraźne reakcje.
Tu można wskazać np. na niepotrzebne komplikacje w zakresie pomocy w zapłacie składek. Nie ma uzasadnienia, żeby FGŚP przekazywał pieniądze na ten cel pracodawcy, a ten wpłacał je do ZUS. Na podstawie standardowej deklaracji płatnika składek rozliczenie powinno następować bezpośrednio między organami publicznymi.
Doceniamy, że oprócz pomocy dla pracodawców w wypłacie wynagrodzeń i opłacaniu składek, rząd dostrzegł również samozatrudnionych i zleceniodawców. To ważne, aby utrzymać na rynku pracy jak najwięcej elastycznych form zatrudnienia. Będą one niezwykle potrzebne, gdyby kryzys się pogłębiał, ale również wówczas, kiedy stan bezpośredniego zagrożenia minie, a gospodarka będzie musiała wrócić na ścieżkę wzrostu.
Całość dostępna jest na stronie Krajowej Izby Gospodarczej.