Na Kongres zarejestrowało się ponad 200 osób reprezentujących branżę szeroko pojętej turystyki medycznej, a transmisję na YT, FB oglądało 413 osób.
Tegoroczna V edycja, miała szczególne znaczenie w kontekście aktualnej sytuacji branż szczególnie zagrożonych COVID-19. Ideą przewodnią Kongresu było bezpieczeństwo.
Przedstawicieli branż: medycznej i turystycznej, zaproszono do aktywnego udziału w sekcji turystyki medycznej, utworzonej w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Krakowie dla integracji i współpracy podmiotów tego sektora.

Podczas Kongresu premierowo zaprezentowano platformę internetową Rediscover Krakow, która ma służyć promocji oraz rezerwacji oferty medycznej, turystycznej oraz pakietów usług, dostosowanych do potrzeb klientów docelowych, stanowiąc jednocześnie narzędzie kreowania marki Krakowa jako destynacji turystyki medycznej.

Biorąc pod uwagę obecną pandemię COVID 19, tematem przewodnim Kongresu była również telemedycyna. Stanowiło to okazję do wymiany poglądów o postępie technologicznym w sektorze medycznym oraz bezpieczeństwie (rozumiane tu głównie jako działania prewencyjne wobec pandemii).
Prelegenci, wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, rozmawiali m.in. o rozwoju nowych technologii w medycynie, powodującym rozszerzenie oferty dla turysty medycznego oraz o oparciu służby zdrowia o technologię cyfrową. W ostatni aspekt doskonale wpisuje się turystyka medyczna, która może zyskać na znaczeniu ze względu na wzrost potrzeb zdrowotnych Europejczyków. Wiele miejsc turystycznych będzie chciało z tego trendu skorzystać, należy zatem skoncentrować działania na budowaniu nowoczesnego produktu turystyki medycznej, o czym ciekawie opowiedział przedstawiciel Węgier, pokazując przykład tego kraju jako udanego połączenia oferty medycznej i turystycznej.

Poruszono również aspekty prawne współpracy operatora turystycznego i medycznego oraz wiarygodności placówek medycznych.

 

Sponsorzy Kongresu

 

 Zapis relacji wideo: